Vi ved at tre ud af fire medarbejdere siger deres job op pga. den nærmeste leder. Der tales tit om følelsen af manglende anerkendelse og stress,for blot at nævne nogle få faktorer.

Så nødvendigheden af af du som leder har menneskeforståelse, at du kan føre naturlige empatiske  samtaler og være udrustet med værktøjer til håndtering af konflikter, kan give dig en række fordele. Det er værd at fokusere på Executive Coaching og mental klarhed, så vil du opleve i alle ledersituationer at føle dig godt tilpas fordi du elsker lederrollen, dig selv og dine medarbejdere og at du har færre problemer end tidligere. 

Hvad er det der går galt i mange virksomheder og hvorfor klager så mange over deres nærmeste leder?

 

  • De ved ikke hvad virksomhedens vision er og hvad deres rolle er i at nå dette fælles mål.
  • De ved ikke hvad der forventes af dem.
  • De er muligvis ikke placeret på den plads i virksomheden hvor de udfører de opgaver de er allerbedst til og trives med at være i.
  • De mangler måske det materiale og udstyr der er nødvendigt for at de kan udføre deres opgave på den mest tilfredsstillende måde.
  • De får måske aldrig ros eller anerkendelse.
  • Der bliver ikke talt om karriere planer.
  • Der er ingen der lader til at være interesseret i og bekymrer sig for dem.
  • De føler måske ikke at deres kollegaer i teamet er interesseret i at udføre kvalitetsarbejde
  • De har måske ikke en bedste ven på arbejdspladsen
  • Der bliver ikke skabt muligheder for at vokse og videreuddanne sig indenfor ens trivselsområder og kompetance områder.

Medarbejder tilfredshed